کد خبر : 208885
تاریخ انتشار : جمعه 11 اسفند 1402 - 12:19

چک لیست استراتژی سئو شما برای سال ۲۰۲۴

چک لیست استراتژی سئو شما برای سال ۲۰۲۴

  با شروع سال ۲۰۲۴، زمان آن رسیده است که در استراتژی SEO خود تجدید نظر کنیم. به جای یک بازنگری کامل، ارزیابی اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیاز به اصلاح دارد به شما کمک می کند اولویت ها را دوباره تنظیم کنید. این مقاله جنبه‌های استراتژیک کلیدی را که باید

 

با شروع سال ۲۰۲۴، زمان آن رسیده است که در استراتژی SEO خود تجدید نظر کنیم. به جای یک بازنگری کامل، ارزیابی اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیاز به اصلاح دارد به شما کمک می کند اولویت ها را دوباره تنظیم کنید.

این مقاله جنبه‌های استراتژیک کلیدی را که باید بررسی کنید، از ملاحظات تجاری سطح بالا گرفته تا داده‌ها، ابزارها، محتوا و عناصر فنی خاص که منجر به نتایج می‌شوند، تشریح می‌کند.

 

چه به دنبال تغییرات جزئی یا تغییرات بزرگتر باشید، این چک لیست به تنظیم برنامه سئوی شما برای موفقیت در ۱۲ ماه آینده کمک می کند.

 

در مورد اولویت های کسب و کار برای سال ۲۰۲۴ و پس از آن شفافیت به دست آورید

قبل از ارزیابی استراتژی سئوی خود، باید بدانید که کسب و کار قصد دارد در سال ۲۰۲۴ و پس از آن به کجا برود. بینشی در مورد حرکت های استراتژیک بالقوه، محصولات جدید، بازارها، مخاطبان و محورها به دست آورید.

 

استراتژی کسب و کار باید در پایه های برنامه شما گنجانده شود، بنابراین هرچه بیشتر بتوانید این موضوع را درک کنید و از همسویی اهداف خود اطمینان حاصل کنید، بهتر است.

 

گرایش های اقتصادی یا صنعتی: آیا آگاهی درستی دارید؟

روندهای کلان ممکن است در استراتژی تجاری گسترده تر مورد توجه قرار گرفته باشند. با این حال، خوب است که تحقیقات خود را انجام دهید.

 

  • چه چیزی در صنعت اتفاق می افتد که بزرگتر از سئو فکر می کنید؟
  • آیا هیچ رقیب بزرگی در سال ۲۰۲۳ حرکت بزرگی انجام داده است؟
  • آیا گزارش های سالانه ای وجود دارد که بتوانید دانلود و مطالعه کنید؟ مطبوعات صنعت چه می گویند؟

 

این زمانی از سال است که تمام محتوای پیش‌بینی‌ها منتشر می‌شود، حتماً به این موضوع توجه داشته باشید. به این فکر کنید که چگونه این اطلاعات ممکن است بر مسیر کسب و کار در سال ۲۰۲۴ تأثیر بگذارد، به ویژه جستجو.

 

بینش مخاطب: آیا چیزی در مورد نحوه جستجو یا خرید محصول یا خدمات شما توسط مشتریان تغییر کرده است؟

چقدر مخاطبان خود را می شناسید؟ و این دانش چقدر به استراتژی جستجوی شما کمک می کند؟

 

درک مخاطب باید برای استراتژی شما اساسی باشد. آخرین بار چه زمانی سفر مشتری را ترسیم کردید؟

 

به عنوان مثال، دیدن تقاطع هایی که در آن جستجو و کار اجتماعی در کنار هم قرار دارند، می تواند در مورد اینکه کاربر واقعاً به دنبال چه محتوایی است، واقعاً روشنگر باشد.

 

آیا مخاطبان شما هنوز در نقاط عطفی که در سفر خود دارید به موتور جستجو روی می آورند یا در شبکه های اجتماعی جستجو می کنند؟ آیا آنها محتوای نوشتاری می خواهند یا امیدوارند که صدا یا تصویر را ببینند؟

 

همچنین، آیا هنوز مخاطب مناسب را در نظر می گیرید یا مخاطب جدیدی وجود دارد که بتوانید از آن استفاده کنید؟ با آگاهی از استراتژی کسب و کار و راه اندازی محصول جدیدی که ممکن است در راه باشد، آیا این چیزی را تغییر می دهد؟

 

رقبا: آیا همچنان رقبای مناسب را زیر نظر دارید؟

رقبای خود را ترسیم کنید و مطمئن شوید که هیچ بازیگر جدیدی را در بازار از دست نداده اید. ممکن است جالوت هایی را در آنجا داشته باشید که رقبای روزمره جستجوی شما نیستند.

آخرین بار چه زمانی به سراغ برخی از رقبای اصلی جستجوی خود رفتید؟ تنظیم مجدد استراتژی همیشه زمان خوبی برای انجام این کار است.

 

به کجا تمرکز می کنند، اگر کاری را انجام می دهند که فکر نکرده اید و خطرات آن را کجا می بینید، نگاه کنید.

 

تجزیه و تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها

با تمام تحقیقاتی که با توجه به تصویر بزرگتر انجام داده اید، نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای شما (SWOT) را یادداشت کنید.

 

این ممکن است چیزی باشد که شما فقط برای خود استفاده می کنید، اما در صورت نیاز به اشتراک گذاری آن با مدیر، هیئت مدیره یا مشتری خود، گنجاندن آن در مستندات استراتژی خود نیز می تواند مفید باشد. این نشان می دهد که شما واقعاً درک کرده اید که در حال حاضر کجا هستید و احتمالاً در ۱۲ ماه آینده چه اتفاقی می افتد.

 

بنابراین با در نظر گرفتن کامل استراتژی کسب و کار، اکنون می توانید با بررسی عملکرد و بررسی فرآیندها، ابزارها و افراد خود، وارد استراتژی سئوی خود شوید.

 

بهترین و بدترین عملکرد سال گذشته

من همیشه بررسی عملکرد سال گذشته را مفید می دانم. ممکن است بخواهید بسته به تمرکز استراتژیک خود، بینش های کمی متفاوت را وارد کنید.

 

از منظر جستجو به محتوای پربازده و بدترین نگاه کنید و اطلاعاتی مانند قالب محتوا را در خود قرار دهید. این را با محتوای همه کانال‌ها مقایسه کنید، می‌توانید بفهمید چه محتوایی در بین کاربران شما محبوب‌تر است و در چه قالبی.

 

این محتوا را با داده های هدف و تجارت الکترونیک خود در نظر بگیرید. شما مدل انتساب مورد توافق کسب و کار خود را خواهید داشت، اما من همیشه این را مفید می دانم که ببینم سئو کجا به تبدیل شخصی کمک کرده است.

 

اگر سفر مشتری کاملاً مشخصی داشته باشید، بدون شک متوجه خواهید شد که سئو چه نقشی در تبدیل مشتریان دارد، زیرا می‌دانید تمرکز شما کجا بوده است.

 

به دنبال اینکه ببینیم این در طول سال چقدر موفقیت آمیز بوده است، تمرین بسیار خوبی است. این شکاف‌هایی را که یا نتایج به دست نیامده‌اند، یا شاید رتبه‌بندی‌ها وجود داشته باشد، برجسته می‌کند، اما عملکرد مورد انتظار را هدایت نمی‌کند.

 

برای درک برخی از این روندها با تیم های CX و داده خود کار کنید. برای مثال، نگاه کردن به رتبه‌بندی‌ها ممکن است خیلی محدود باشد. به اندازه کافی به شما نمی گوید که بفهمید سئو واقعاً نقش تبدیل مشتریان را ایفا می کند یا خیر.

 

بنابراین، وقتی نوبت به بررسی داده های سال ۲۰۲۳ می شود، به طور گسترده فکر کنید. همچنین این فرصت خوبی است تا فکر کنید آیا چیزی وجود دارد که آرزو می‌کردید آن را دنبال می‌کردید تا بتوانید آن را برای استراتژی ۲۰۲۴ خود راه‌اندازی کنید.

 

ابزارها: آخرین بار چه زمانی چیزی را که استفاده می کنید مرور کردید؟

ارزیابی دقیق ابزارهای شما بسیار مهم است، زیرا نادیده گرفتن یک دارایی کلیدی می تواند به رقبای شما مزیت بدهد.

 

همه ما عادت‌هایی می‌سازیم، و با ابزارهایمان فرقی نمی‌کند. ما وارد می شویم و از همان گزارش هایی استفاده می کنیم که همیشه استفاده می کنیم. اما آیا ابزارهای دیگری که در اختیار دارید وجود دارد که از آنها سود نمی برید؟ آیا به آموزش بیشتری از ارائه دهنده نیاز دارید؟

 

یا، آیا ابزارهای جدیدی وجود دارند که ممکن است به توانایی شما بیفزایند، فرآیندها را سرعت بخشند یا راه مقابله با استراتژی سئوی خود را بهبود بخشند؟

 

بسته به زمان تمدید بودجه سالانه شما، ارزش آن را دارد که کمی وقت بگذارید و به آنچه در بازار وجود دارد و بهترین استفاده از بودجه ابزار خود را نگاه کنید.

 

AI: آیا آن را در آغوش گرفتی؟

سال ۲۰۲۳ سالی بود که هوش مصنوعی موضوع تقریباً هر مقاله، پادکست و رویداد بود. آیا آزمایش کرده اید که هوش مصنوعی در کجا ممکن است برای شما و کسب و کار شما مناسب باشد؟ اگر نه، من توصیه می کنم در سال ۲۰۲۴ زمانی را برای این کار در نظر بگیرید.

 

من معتقدم هوش مصنوعی یک متحد ارزشمند برای استراتژی است که به عنوان یک برش دهنده داده، محقق یا ماشین ایده‌پردازی عمل می‌کند. در حالی که برای کارهایی مانند انتشار محتوا یا تصمیم گیری نهایی تکمیل کننده نیست، به طور قابل توجهی فرآیندها را بهبود می بخشد و تحویل را تسریع می کند.

 

گزارش دهی: آیا گزارش های شما آنچه را که نیاز دارند را می رساند؟

گزارش سئو دو هدف را دنبال می کند:

 

  • ارائه بینش دقیق برای تصمیم گیری روزانه با همکاران نزدیک.
  • برآوردن الزامات گزارش دهی برای مدیران، هیئت مدیره یا مشتریان.

 

در آغاز سال جدید، جستجوی بازخورد از گیرندگان برای افزایش شفافیت و وضوح در گزارش‌های خود مفید است.

 

تیم و شرکا: آیا برای موفقیت در سال ۲۰۲۴ آماده شده اید؟

با مهارت‌های زیادی که برای ارائه یک استراتژی سئو لازم است، همکاران، فریلنسرها یا آژانسی خواهید داشت که از شما پشتیبانی می‌کنند. امیدوارم آنها نیز برخی از کارهایی را که در این چک لیست پوشش می دهیم انجام دهند. برای اکثر روابط آژانس، یک نسخه از این باید هر سه ماهه اتفاق بیفتد.

 

همانطور که استراتژی ۲۰۲۴ خود را می سازید، در نظر بگیرید که آیا بازیکنان مناسبی در موقعیت های مناسب دارید و مطمئن شوید که آنها می دانند سهم آنها چیست.

 

کلمات کلیدی: آیا آنها هنوز مرتبط هستند؟ چه چیزی را از دست داده اید؟

درک رفتار جستجوی مخاطبان برای یک استراتژی سئو موفق بسیار مهم است. این فقط در مورد بهینه سازی چیزی نیست که فکر می کنید منطقی است. باید اطمینان حاصل کنید که با هدف کاربر همسو است.

 

بدون این دانش، با داشتن محتوای نادرست برای هدف کاربر، علیرغم موقعیت خوب، یا داشتن هر دو موقعیت و محتوا، اما ناتوانی در هدایت کاربر به سمت تبدیل، خطر شکست را دارید.

 

درک اینکه مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند، آنچه را که آنها امیدوارند پیدا کنند و آنچه را که آنها در تلاش هستند انجام دهند، همه باید عوامل شناخته شده برای همراهی با تحقیق کلمه کلیدی شما باشند.

 

محتوا: آیا برنامه های شما بر این اساس اولویت بندی شده اند؟

اطمینان از داشتن یک برنامه محتوایی که بر اساس تأثیر احتمالی اولویت بندی شده است، شما را برای موفقیت بهتر آماده می کند. با تیم های CX و داده خود همکاری نزدیک داشته باشید تا بفهمید چگونه می توانید کاربران بیشتری را از طریق محتوا تبدیل کنید.

 

همچنین باید از خود بپرسید:

 

  1. فرمتش درسته؟
  2. مخاطب من چگونه می خواهد این محتوا را هضم کند؟
  3. آیا من به روشی درست به آنها خدمت می کنم تا به تبدیل شدن به دین کمک کنم؟

 

داشتن یک نقشه راه که به وضوح سه ماهه آینده را مشخص می کند و یک برنامه کلی برای کل سال مفید است. این به ویژه برای همسو کردن تیم ها و تسهیل همکاری مفید است.

 

سئوی فنی: وب سایت چقدر سالم است؟ چه برنامه هایی برای سال ۲۰۲۴ وجود دارد؟

سئو فنی جزء یک استراتژی سئو است و اغلب تحت تأثیر سایر بخش ها قرار می گیرد و نیاز به بحث های تجاری گسترده تری دارد. دسترسی به نقشه راه فنی وب سایت و مشارکت در برنامه ریزی آن می تواند به طور قابل توجهی شانس موفقیت استراتژی شما را افزایش دهد.

 

تیم های مهندسی به راحتی سئو را فراموش می کنند. با قرار دادن خود در برنامه ریزی آنها مطمئن شوید که این یک فکر بعدی نیست. این باعث می شود کار به عنوان یک SEO استرس کمتری داشته باشد. هیچ چیز بدتر از آن توپ منحنی لحظه آخری “ما فردا X را راه اندازی می کنیم” نیست!

 

بازنگری استراتژی زمان بسیار خوبی برای در نظر گرفتن سلامت فنی سئو به طور کلی است، با نگاه کردن به آنچه که به عنوان فرصت هایی برای مقابله با آن در سال جاری برجسته است.

 

این را با برخی از رقبای اصلی محک بزنید تا یک خط پایه داشته باشید. همچنین می توانید از آن برای پیشبرد پرونده برای کارهای فنی که ممکن است به تیم توسعه نیاز داشته باشد، استفاده کنید.

 

روابط عمومی دیجیتال: چرا نشریات هدف شما می خواهند در مورد تجارت شما در سال ۲۰۲۴ صحبت کنند؟

پس از بررسی عملکرد خود در سال ۲۰۲۳، ایده روشنی در مورد اینکه چه چیزی موثر بوده، چه چیزی موثر نبوده یا فرصت های از دست رفته کجا بوده اند، خواهید داشت.

 

در برنامه ریزی برای امسال، می خواهید مطمئن شوید که درگیر هیچ یک از مسائلی که قبلاً استراتژی را عقب انداخته است، نمی شوید.

 

همراستایی طرح روابط عمومی دیجیتال با استراتژی هدف رپورتاژ آگهی محتوای شما بسیار مهم است، به خصوص زمانی که برای تولید محتوا به دیگران تکیه کنید. از خود بپرسید چرا نشریات هدف شما اهمیت می دهند و قلاب هایی را برای برجسته شدن در سال ۲۰۲۴ شناسایی می کنند.

 

روزنامه‌نگاران به طور فزاینده‌ای از نظر زمان فقیر هستند و با فشار برای تولید محتوای با کیفیت در مقیاس مواجه هستند. ایجاد محتوای مورد نظر مخاطبان و ایجاد روابط مناسب می تواند منجر به موفقیت شود.

 

همکاری: بقیه چه کار می کنند؟

به یاد داشته باشید، سئو زمانی موفق تر است که در استراتژی گسترده تر ادغام شود. در حالی که برخی از کسب و کارها به طور طبیعی این را ادغام می کنند، بسیاری از آنها هنوز در تیم های سیلد با ارتباطات ناکافی فعالیت می کنند.

 

شکست سیلوها را قهرمان کنید، روند بازنشانی استراتژی خود را به اشتراک بگذارید و سایر تیم ها را تشویق کنید تا تمرینات مشابهی را انجام دهند.

 

رفتار مشتری را تقلید کنید، اولویت های خود را همسو کنید و با سفر مشتری کار کنید. جادو زمانی اتفاق می افتد که ذهنیت مشتری اول را بپذیرید.

 

اصلاح طرح بازی SEO 2024

با اطمینان از قوی بودن پایه های سئوی خود، با اطمینان به سال ۲۰۲۴ نزدیک شوید. ارزیابی دقیق آنچه موثر بوده است، جاهایی که شکاف‌ها وجود دارد، تغییرات در بازار و همسویی با اهداف تجاری، شما را برای موفقیت آماده می‌کند.

از چک لیستی که در اینجا به عنوان یک چارچوب مشخص شده است، استفاده کنید و مناطق را متناسب با اولویت های کسب و کار خود تطبیق دهید. با شفافیت در استراتژی و شفافیت از طریق گزارش‌دهی، می‌توانید به طور مستمر در طول سال بهینه‌سازی کنید و به طور مشترک بین تیم‌ها کار کنید. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 12 در انتظار بررسی : 12 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رپوتاژ آگهی خوب چیست؟

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح