کد خبر : 208860
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 - 14:57

تراشه هوش مصنوعی جدید آی‌بی‌ام سرعت ۲۲ برابری را با بهره‌وری انرژی خیره‌کننده ارائه می‌کند.

تراشه هوش مصنوعی جدید آی‌بی‌ام سرعت ۲۲ برابری را با بهره‌وری انرژی خیره‌کننده ارائه می‌کند.

به گزارش پیج نیوز و به نقل از کوین تلگراف IBM اخیراً یک نمونه اولیه تراشه هوش مصنوعی (AI) را معرفی کرده است که ظاهراً سریعتر و بسیار کارآمدتر از هر تراشه موجود در حال حاضر است. بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله Science در ۱۹ اکتبر، تراشه جدید، که NorthPole نام دارد، “به

IBM’s new AI chip offers 22x speedup with ‘mind-blowing’ energy efficiency

به گزارش پیج نیوز و به نقل از کوین تلگراف IBM اخیراً یک نمونه اولیه تراشه هوش مصنوعی (AI) را معرفی کرده است که ظاهراً سریعتر و بسیار کارآمدتر از هر تراشه موجود در حال حاضر است.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله Science در ۱۹ اکتبر، تراشه جدید، که NorthPole نام دارد، “به متریک انرژی ۲۵ برابر بالاتر” در معیار مربوطه “و ۲۲ برابر کمتر متریک زمان تاخیر” دست می یابد.

ظاهراً، این به پتانسیل عملکرد پس از GPU با کسری از هزینه در انرژی مورد نیاز است.

Damien Querlioz، محقق نانوالکترونیک در دانشگاه Paris-Saclay در Palaiseau، در مقاله‌ای که در Nature منتشر شده است، کارایی انرژی قطب شمال را «ذهن‌انگیز» توصیف کرده است.

یکی از موانع اصلی بهبود پردازش هوش مصنوعی «گلوگاه فون نیومن» نام دارد. با استفاده از معماری موجود، تراشه‌های هوش مصنوعی نسبت به حافظه‌ای که برای اجرای فرآیندها نیاز دارند، قابلیت‌های پردازش سریع‌تری دارند. در نتیجه، زمانی که اطلاعات بین واحد پردازش و حافظه دسترسی تصادفی ارسال می شود، تاخیر ایجاد می شود.

این امر به ویژه در “لبه” صادق است، جایی که تراشه ها و داده ها با هم ذخیره می شوند. رفع این گلوگاه از دیرباز توسط بسیاری از کارشناسان کلید اجرای شبکه های عصبی قدرتمند به صورت محلی بر روی دستگاه ها بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رپوتاژ آگهی خوب چیست؟

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح