کد خبر : 208764
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 خرداد 1402 - 2:26

تولد ۲۱۲ نوزاد و مرگ ۹۹ نفر در باشت / ابوالفضل و فاطمه در صدر اسامی انتخابی باشتی‌ها

تولد ۲۱۲ نوزاد و مرگ ۹۹ نفر در باشت / ابوالفضل و فاطمه در صدر اسامی انتخابی باشتی‌ها

“غفار مرادی نژاد” در گفت و گو با ایلنا از یاسوج، از ثبت ۱۲۱ مورد ازدواج و ۴۰ طلاق طی یک سال گذشته در شهرستان باشت هم خبرداد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون، نام ابوالفضل و فاطمه بیشترین فراوانی را در بین اسامی نوزادان این شهرستان داشته است. وی گفت: در این مدت به ترتیب

تولد 212 نوزاد و مرگ 99 نفر در باشت / ابوالفضل و فاطمه در صدر اسامی انتخابی باشتی‌ها

“غفار مرادی نژاد” در گفت و گو با ایلنا از یاسوج، از ثبت ۱۲۱ مورد ازدواج و ۴۰ طلاق طی یک سال گذشته در شهرستان باشت هم خبرداد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون، نام ابوالفضل و فاطمه بیشترین فراوانی را در بین اسامی نوزادان این شهرستان داشته است.

وی گفت: در این مدت به ترتیب نام‌های حسین، کارن، آرسام، امیرعلی و هیراد بیشترین نام‌هایی بوده که در شهرستان باشت از سوی خانواده‌ها برای پسران انتخاب شده است.

مرادی نژاد، پرطرفدارترین نام‌های انتخاب شده برای دختران باشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد را هم به ترتیب رستا، آوینا، زهرا، نیلا، آوا و نیکا ذکر کرد.

رئیس اداره ثبت احوال باشت افزود: اسامی مُجاز بر روی سایت سازمان ثبت احوال به آدرس https://www.sabteahval.ir/ و هم بصورت کتبی که با عنوان فرهنگ نام و نام‌گزینی در اداره موجود است، مشخص شده و افراد می‌توانند اسامی خود را براساس آن انتخاب کنند که بدون استثنا پذیرفته می‌شود.

مرادی نژاد گفت: اگر اسمی در سامانه و کُتب سازمان ثبت احوال موجود نباشد اما لغتی اصیل در فرهنگ ایرانی باشد می‌تواند با مراجعه به مرجع‌های معتبر فرهنگ دهخدا و مُعین برای اسامی فارسی و مشورت با مشاور اسم سازمان، مُستندات لازم را به کمیته نام سازمان ارائه بدهد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

دانلود آهنگ

رپوتاژ آگهی خوب چیست؟

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح