کد خبر : 208847
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهریور 1402 - 18:10

آغاز توزیع واکسن آنفلوآنزای ایرانی و خارجی در داروخانه ها

آغاز توزیع واکسن آنفلوآنزای ایرانی و خارجی در داروخانه ها

به گزارش ایلنا، محمدجواد راعی گفت: در حال حاضر، واکسن آنفلوآنزای ایرانی و خارجی در داروخانه های زیرمجموعه دانشگاه توزیع شده است. او بهترین زمان تزریق واکسن را از آغاز شهریور تا نیمه نخست آبان اعلام کرد و افزود: تزریق واکسن‌ برای افراد بالای ۶۰ سال و بیماران خاص، افراد دارای بیماری های زمینه‌ای، ریوی،

آغاز توزیع واکسن آنفلوآنزای ایرانی و خارجی در داروخانه ها

به گزارش ایلنا، محمدجواد راعی گفت: در حال حاضر، واکسن آنفلوآنزای ایرانی و خارجی در داروخانه های زیرمجموعه دانشگاه توزیع شده است.

او بهترین زمان تزریق واکسن را از آغاز شهریور تا نیمه نخست آبان اعلام کرد و افزود: تزریق واکسن‌ برای افراد بالای ۶۰ سال و بیماران خاص، افراد دارای بیماری های زمینه‌ای، ریوی، قلبی، کبدی، خونی، دیابت، متابولیک و عصبی، افراد دارای نقص سیستم ایمنی و بیماران پیوند اعضا و افراد با چاقی مفرط، در اولویت است.

راعی با بیان اینکه تزریق واکسن آنفلوآنزای ایرانی در حال حاضر برای افراد بالای ۱۸ سال و واکسن ‌های هلندی و فرانسوی برای همه افراد با سنین ۶ ماه به بالا مورد تائید است، ادامه داد: در صورت عدم تزریق در زمان مناسب، تزریق آن تا پایان آذر به ویژه در افراد پرخطر نیز توصیه می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه درباره عوراض تزریق واکسن نیز توضیح داد: تب و لرز، درد عضلانی، درد مفاصل، سردرد، خستگی، سرفه، گلودرد، آب‌ریزش از بینی یا گرفتگی بینی، تهوع، استفراغ و اسهال در عده‌ای از بیماران از نشانه های آنفلوانزا است و بعضی از نشانه ها ممکن است بیش از یک هفته نیز طول بکشد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: واکسن ایرانی با قیمت ۲۶۳ هزار و ۳۰۰ تومان، واکسن هلندی با قیمت ۲۹۶ هزار و ۵۰۰ تومان و واکسن فرانسوی با قیمت ۲۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان در داروخانه ‌ها عرضه می‌‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رپوتاژ آگهی خوب چیست؟

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح